Technische Tips

Tikkend geluid
Een tikkend geluid achterin dat toeneemt bij gas loslaten is vrijwel altijd een defect kruisstuk.

Versnellingsbak/Differentieel olie
Let bij het vervangen of bijvullen van versnellingsbakolie en differentieelolie op de specificatie. Er dient olie met een GL4 specificatie te worden toegepast (GL5 tast mogelijk de bronzen onderdelen aan)

Siliconen remolie
Na het volledig reviseren van een remsysteem of hydraulisch koppelingssysteem kan desgewenst siliconenremolie worden toegepast siliconen remvloeistof heeft als voordeel dat het geen vocht aantrekt.

Smeren trunnions
De trunnions van de voorwielen kunnen het beste gesmeerd worden met versnellingsbakolie (en dus niet met vet)

Steekassen
Als er nu vet is toegepast wordt aanbevolen het geheel te demonteren, vet te verwijderen, en daarna nog uitsluitend olie toe te passen

De naaf van de steekassen achter kunt u zonder speciaal gereedschap niet demonteren. Bij aanschaf van de benodigde onderdelen demonteren wij de naaf en het lagerhuis desgewenst gratis voor u. Daarna kunt u de montage zonder speciaal gereedschap zelf uitvoeren.

Desgewenst verkopen wij ook volledig gereviseerde steekassen op ruilbasis.

Bladveer
Een doorgezakte bladveer van een MK IV of 1500 kunt u in de meeste gevallen opwaarderen met teflon vulplaatjes.

Verlaagde voorveren
Als uw Spitfire aan de voorzijde te hoog staat kunt u dat oplossen door de montage van verlaagde schroefveren.

Gasdempers motorkap
Het scheuren van de motorkap van met name de Spitfire MK IV en 1500 kan worden voorkomen door gasdempers te monteren.
Zonder gasdempers tordeert de motorkap steeds bij het (alleen) openen daarvan.
Na de montage van gasdempers kan de motorkap zonder problemen door één man(vrouw) worden geopend en wordt torderen (en dus scheurvorming voorkomen.)

Chroom strips
De zwarte strips op het kofferdeksel en eronder zijn van RVS dat chemisch gezwart is. Deze kunnen dus worden gepolijst waardoor ze de uitstraling van chroom krijgen.
De hoefijzers rond de achterlichten zijn van Zamac en kunnen dus niet gepolijst worden.
De hoefijzers zijn echter ook in chroom leverbaar zodat relatief goedkoop de zwarte strips kunnen worden veranderd in chroom strips.

Print Friendly, PDF & Email